Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Nikdy by mě nenapadlo, že tento dvoučlenný výplach uslyším poprvé živě na Brutal Assaultu. Pokud někde, tak jsem doufal v jihočeský žánrový festival Noise Párty, případně v perverzní Creepy Teepee. Zde by byli jako doma, ale na Brutalu bude tohle duo opravdovým zjevením. Proč? Protože LIGHTNING BOLT jsou kapela, která si vydobyla statut kultu tím, že neuznává pódia, svými divokými show mezi lidmi, neuprosným koncertováním na všech možných i nemožných místech a hlavně tím, jak spájí tu nejzahuhlanější rockovou špínu, mathrockovou splašenost, živé koncerty s neopakovatelnou atmosférou a návykovost. Stačí se podívat na pár videí a víte, že v tom chcete jet s nima. „Fantasy Empire“ jsou jen další deskou vyjadřující jejich osobitý styl. Zefektovaná basa, bicí a bordel, který vás roztančí.
Kdykoliv je si pustím poslední desku, cítím se, jako bych spadnul do mixéru. Najednou létáte dokola, kolem vás sviští hudební ingredience všeho možného rozšmelcovaného "nasračku" a všechno vidíte rozmazané. A vlastně si vzpomínám, že podobnou ušní závrať jsem zažil už v době, kdy jsem se s nimi setkal poprvé, to bylo album „Hypermagic Mountain“ a rok 2005. Od té doby se toho příliš mnoho nezměnilo. Možná jen nahrávky jsou trochu méně zasviněné, což je tvrzení, které po poslechu této desky všem, kteří LIGHTNING BOLT dosud neznají, přijde naprosto zcestné. Brajgl je to totiž stále značný a pánbůzatozaplať. Pro mě nezajímavější překvapení na soupisce Brutal Assaultu a jsem zvědav, co mohu očekávat příští rok. Božské duo HELLA?
Keith Buckley (ex-EVERY TIME I DIE) jako by se svými kumpány zkoušel štěstí v hodně melodickém metalcore, nebo možná spíše post-hardcore, ale na mě je to hodně plytké a podbízivé. BETTER LOVERS, kde působí další členové ETID, jsou úplně jiná liga.
Trochu Red Dead Redemption pro čtenářky Marianne. Pod krví a špínou se schovávají scenáristická klišé a dutá schémata revizionistických westernů. Má to sice patřičně gritty look, ale nekouše to. Spousta sentimentu a neschopnosti poradit si s postavami.
Veteráni stonerrockového stylu toho mají za sebou už hodně, ale stále jim to hodně sluší a tak i album roku 2024 v sobě nese odkaz na klasické devadesátky a tedy dobu, kdy tahle skupina tvořila po boku KYUSS historii.
Low-key scandi thriller o druhém největším vyšetřování v dějinách Švédska má pár dramaturgických botiček, ale svým důrazem na skvělé postavy a trpělivě budovanou atmosféru odhodlaného zoufalství dokáže ve finále trefit na solar. Silná a poctivá minisérie!
Krásno vyšlo včera, na výročie obety Jana Palacha. Ak chcete mať zimomriavky z počúvania slovenského metalu, čo najskôr si dajte tento prvý veľký domáci album tohto roka.
Nelze jimi pohrdat, musíte je milovat! Bezejmenná novinka nepřekvapí ve smyslu žánrových změn, ale přijde mi rafinovanější a propracovanější než kdy předtím. Rozhodně však ne na úkor intenzity a nekompromisního přístupu. Tady vše při starém a dobrém!
Už pár dnů mě trápí teploty, tak se nořím do hojivého babylonského bláta těchto Belgičanů. Ve své drone doomové přísnosti je to krásný, bezmála hřejivý delirický zážitek, který jedním dechem proklíná i povznáší, elegantně tančí i trpí v křečích.